Greedy Car Thieves – dynamiczna gra akcji na Linuksa!

Jest to artykuł nadesłany przez samych twórców gry. Pomysł na promocję gry wyszedł z naszej (mojej strony), ponieważ uważam, że takie projekty trzeba wspierać.

Greedy Car Thieves (GCT) to gra komputerowa, ciągle jeszcze w fazie produkcji, inspirowana znaną serią Grand Theft Auto (w szczególności GTA i GTA2).

Pomimo, że gra zachowuje oldschoolowy widok „z lotu ptaka”, to cały świat gry jest w pełni trójwymiarowy. Celem uzyskania przyzwoitej grafiki użyto nowoczesnego, specjalnie napisanego dla tej gry silnika. Rozgrywka jest szybka i dynamiczna, wsparcie dla sieciowej rozgrywki spisuje się doskonale. Obecnie gra działa pod systemami Linux i Windows. W przyszłości planowane jest też wsparcie dla systemów firmy Apple. Powyżej wymienione cechy stanowią najważniejsze atuty Greedy Car Thieves. Warto również wspomnieć, że grę tworzy polska ekipa.

Ostatnia wersja oznaczona jako „May-2011” została wydana 16 maja bieżącego roku. Jest to wersja testowa, którą można ściągnąć za darmo i przetestować.
Do najciekawszych cech produktu należą:

  • Tryb Multi-Player ze zróżnicowanymi trybami gry:

    • Free For All
    • 1v1
    • Team DeathMatch
    • Capture The Flag
    • Hunting
    • BombMatch (znany z Counter-Strike’a)
    • Race
  • Duża ilość samochodów, broni, power-upów, zniszczalnych obiektów takich jak latarnie, ławki
  • Możliwość strzelania z pojazdu gdy siedzi się jako pasażer
  • Tryb precyzyjnego celowania, który umożliwia między innymi strzelanie z budynków w dół
  • Nowoczesne efekty wizualne takie jak:
    • ambient occlusion
    • dynamiczne, normal-mapowane światła per-pixel
    • dynamiczne cienie (światła samochodów oraz słońce wędrujące wokół świata zgodnie z aktualną godziną).
    • odbicia w wodzie
    • bloom
    • anti-aliasing
  • Wydajny, dedykowany silnik sieciowy bazujący na protokole UDP/IP zapewniający gładką rozgrywkę
  • Edytor miast, który umożliwia tworzenie nowych światów

Developerzy planują również oprogramować trzymającą w napięciu kampanię dla pojedynczego gracza.

Filmiki

Kliknij tutaj, aby obejrzeć filmiki z gry

Screenshoty

Kliknij tutaj, aby obejrzeć screenshoty z gry

Wymagania sprzętowe

Twórcy gry podali dwie przykładowe konfiguracje sprzętowe. Na pierwszej z nich gra działa gładko (wymagania zalecane), na drugiej gra działa wolniej, jednak gra jest jeszcze grywalna (wymagania minimalne).

Konfiguracja pierwsza (zalecana):

  • AMD Turion X2 1.8 Ghz
  • 1024 MB RAM
  • GeForce 8400M

Konfiguracja druga (minimalna):

  • AMD Turion X2 1.6 Ghz
  • 1024 MB RAM
  • GeForce 6150M

Instalacja pod systemem Ubuntu

  1. Ściągnąć odpowiednią wersję dla swojej architektury (x86 albo x86_64) ze strony http://gct-game.net/?page=download
  2. Zainstalować następujące pakiety, które są wymagane do działania gry:
    • Nvidia-Cg-Toolkit (nvidia-cg-toolkit)
    • WxWidgets GTK 2.8 (libwxgtk2.8-dev)
    • SDL_image (libsdl-image1.2)
    • SDL_ttf (libsdl-ttf2.0-0)
  3. Należy uruchomić konsolę, wejść do katalogu w którym znajduje się ściągnięta paczka i rozpakować grę poleceniem:
    tar xzf GCT-may-2011-linux-x86.tar.gz
    cd GCT-may-2011-linux-x86
  4. Grę można uruchomić poleceniem
    ./gct-game-startup

    Można ją zainstalować poleceniem

    sudo ./install.sh

    Zostanie ona zainstalowana w katalogu /opt/GCT.
    Po zainstalowaniu grę będzie mógł uruchamiać każdy użytkownik systemu z dowolnego katalogu za pomocą polecenia:

    gct-game-startup

    Gra zapisuje swoje ustawienia w katalogu $HOME/.gct.

  5. Należy cieszyć się rozgrywką, zaprosić znajomych do wypróbowania gry i zagrać z nimi. :)

Zakończenie

Zachęcamy serdecznie do wypróbowania gry, odwiedzenia forum i dzielenia się wrażeniami, pomysłami, ewentualnymi informacjami o błędach.

Jeżeli powyższy artykuł nie rozwiązał lub rozwiązał częściowo Twój problem, dodaj swój komentarz opisujący, w którym miejscu napotkałeś trudności.
Mile widziane komentarze z uwagami lub informacjami o rozwiązaniu problemu.
  • Van

    Rozwinęli nieco skrzydła przez te kilka miesięcy, odkąd testowałem grę. Nadal, jak widać, jest nudno jak cholera, głównie z powodu monotonnych map i fatalnego modelu jazdy. Ale gra idzie do przodu i to się liczy. Może za następne kilka miesięcy nawet będzie można w to bez bólu zagrać. Dzięki za info.

  • Kiro

    XIO: fatal IO error 14 (Bad address) on X server „:0.0”
    after 1053 requests (1053 known processed) with 0 events remaining.

    Game Over ;)

  • daro

    Gra działa tylko pod nvidia?

    • http://www.ubuntu-pomoc.org Szmitas

      Nie.